Brev:
Overgangsmad vs. flasker
9. juni 2010
Alder:
4 mdr.
Overgangsmad vs. flasker
Hej Helen.
Vi er begyndt på overgangsmad og det går for så vidt fint. han spiser fint og er en rigtig superbaby til at drikke af kop.
Men jeg syns ikke han får nok flasker nu.
En dag kan typisk være:
6.00 vågner med pluder og grim men vil ikk spise.
7:30 flaske 200 ml
9:00-10:00 sove til 12:00
12:00 frokost risgrød toppet med hjemmelavet frugt puré.
14:30-15:30 lur og efterfølgende flaske 200ml.
18:00 aftensmad risgrød toppet med hjemmelavet grønsagsmos.
21:00 Flaske 200ml og nat nat.
2:00-3:00 Flaske 200ml
Vi giver lidt kamillethe mellem måltider når det er varmt og han får en smule sveskejuice til at sætte skub i afføringen når han har hans tilbagevendende mave problemer. Men det er aldrig mere en samlet 150ml på en hel dag.
Jeg har prøvet at tilbyde ham e en flaske om formiddagen. Men det vil han ikk og han vil heller ingen formiddagslur. niks der skal leges og jeg syns egentlig det er hyggeligt nok. specielt når han ikk sover igennem om natten, føler jeg det er dumt at prøve at få ham til at sove mere.
Min bekymring går på at han som kun flaskebarn har drukket 200ml hver 3 time og nu efter mad ikke rigtig gider mere. Han får vand til mad og jeg tilbyder en flaske som dessert. Men nej. Han vil ikk. Han er 4,5 måned og er 69 cm og 7,4 kg så han lider ingen nød. Det ved jeg godt. Men er det på længere sigt nok for ham det her?
Hilsen Trine