Overgangsmad vs. flasker

9. juni 2010

Alder:
4 mdr.

Overgangsmad vs. flasker

Hej Helen.

Vi er begyndt på overgangsmad og det går for så vidt fint. han spiser fint og er en rigtig superbaby til at drikke af kop.

Men jeg syns ikke han får nok flasker nu.
En dag kan typisk være:

6.00 vågner med pluder og grim men vil ikk spise.
7:30 flaske 200 ml
9:00-10:00 sove til 12:00
12:00 frokost risgrød toppet med hjemmelavet frugt puré.
14:30-15:30 lur og efterfølgende flaske 200ml.
18:00 aftensmad risgrød toppet med hjemmelavet grønsagsmos.
21:00 Flaske 200ml og nat nat.
2:00-3:00 Flaske 200ml

Vi giver lidt kamillethe mellem måltider når det er varmt og han får en smule sveskejuice til at sætte skub i afføringen når han har hans tilbagevendende mave ...

Annonce

... problemer. Men det er aldrig mere en samlet 150ml på en hel dag.

Jeg har prøvet at tilbyde ham e en flaske om formiddagen. Men det vil han ikk og han vil heller ingen formiddagslur. niks der skal leges og jeg syns egentlig det er hyggeligt nok. specielt når han ikk sover igennem om natten, føler jeg det er dumt at prøve at få ham til at sove mere.

Min bekymring går på at han som kun flaskebarn har drukket 200ml hver 3 time og nu efter mad ikke rigtig gider mere. Han får vand til mad og jeg tilbyder en flaske som dessert. Men nej. Han vil ikk. Han er 4,5 måned og er 69 cm og 7,4 kg så han lider ingen nød. Det ved jeg godt. Men er det på længere sigt nok for ham det her?

Hilsen Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder